Przejdź do głównej zawartości

Regulamin zajęć logopedycznych

Wielu rodziców pyta. Udostępniam więc regulamin, który każde dziecko będzie miało wklejony do zeszytu podczas pierwszych zajęć.

Regulamin zajęć logopedycznych na terenie szkoły

  1. Dziecko może zostać zakwalifikowane na zajęcia na podstawie orzeczenia lub opinii PPP, obserwacji wychowawcy/nauczyciela lub badania wstępnego logopedy.
  2. Zajęcia odbywają się co tydzień według planu. Dla klas 4 - 7 według potrzeb.
  3. Logopeda odbiera dzieci po pierwszym dzwonku przed dyżurką lub ze świetlicy szkolnej. Po zajęciach odprowadza uczniów do wyjścia przy dyżurce, świetlicy lub do klasy na lekcje. Rodzic nie zaprowadza dziecka na zajęcia samodzielnie. W trosce o bezpieczeństwo uczeń nie może sam przebywać na korytarzu czekając na logopedę.
  4. Rodzic zakłada dziecku zeszyt formatu A4 i po każdych zajęciach sprawdza adnotacje logopedy potwierdzając je podpisem. Dziecko w domu ćwiczy pod okiem rodzica lub opiekuna zgodnie ze wskazówkami logopedy.
  5. W przypadku nieobecności planowanej logopeda powiadamia o tym rodziców za pośrednictwem dziennika elektronicznego. W przypadku nieobecności nagłej (choroba itd) dzieci zostają odprowadzone do świetlicy szkolnej.
  6. Rodzic usprawiedliwia nieobecność dziecka na zajęciach zgodnie z zapisem w statucie szkoły. W przypadku trzech kolejnych nieobecności na zajęciach (które nie zostały usprawiedliwione, a dziecko było obecne w szkole) logopeda kontaktuje się z rodzicami w tej sprawie. Kolejne nieobecności powodują skreślenie z listy uczniów. Ta sama zasada dotyczy nie stosowania się do zaleceń logopedy.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Gry i zabawy w terapii logopedycznej

Zwykła planszówka może być nieocenionym narzędziem skutecznej terapii logopedycznej? Jak to możliwe? W tym tygodniu zaprezentuję propozycję wykorzystania gier planszowych (i zrobienia własnych), które ćwiczą wiele umiejętności językowych. Wszystkie wypróbowaliśmy na zajęciach. Dzieci mają swoje typy! Najpopularniejsze to: Państwa - miasta dla uczniów starszych, Chińczyk logopedyczny (zasady identyczne jak w tradycyjnej grze, ale pod każdym polem kryje się słówko, które trzeba dobrze powiedzieć - łatwo przerobić w domu starą grę, która zapewne jest już nieco nudna), Słowostworki - co to jest? Już niebawem Wam pokażę! Gra do zrobienia w domu!

Wracam po dłuższej przerwie

Dawno mnie nie było, co nie oznacza, że w szkolnym gabinecie logopedycznym nic się nie działo. Wręcz przeciwnie. Każdego dnia odwiedza mnie przynajmniej kilkanaścioro dzieci i razem ćwiczmy prawidłową wymowę, ułożenie warg i języka, oddech i wiele innych rzeczy. Rozwijamy też słownictwo, budujemy zdania i teksty i... dobrze się bawimy. Napiszcie w komentarzach, która zabawa u szkolnego logopedy najbardziej się Wam podoba i dlaczego. Najciekawsze wypowiedzi będą premiowane dodatkowymi pieczątkami w zeszytach:-)

Chińczyk - emocje i ćwiczenia logopedyczne!

Wykorzystujemy tutaj tradycyjnego Chińczyka lekko go modyfikując. Ja wykorzystałam grę gotową: Zasady są identyczne, jak w tradycyjnym Chińczyku. Jedyną różnicą jest to, że musimy wprowadzić w środkowego pole tylko dwa pionki - skraca to nieco czas gry i w ten sposób można ją wykorzystać dosłownie w każdej wolnej chwili. Od razu odpowiadam na pytanie, jak do gry "przemycić" treści logopedyczne? W bardzo prosty sposób! W gotowej planszówce mamy w zestawie kartoniki z obrazkami oznaczone na odwrocie gwiazdkami w trzech kolorach (w domu możemy je zrobić samodzielnie). Odpowiadają one gwiazdkom na poszczególnych polach planszy. Te także możemy dorysować sami. Gracz stając na kolejnym polu musi wylosować kartonik z odpowiednim kolorem i odczytać słówko (oczywiście poprawnie). Jeśli powie źle, spotyka go kara. Sami ustalamy, że będzie to cofnięcie się o wylosowaną ilość pól, czy też powrót na start. Udanej zabawy! Wasz logopeda