Przejdź do głównej zawartości

Tydzień z ćwiczeniami buzi i języka

Tablice motywacyjne przygotowane? No to do pracy! poniżej tygodniowy plan ćwiczeń buzi i języka. Każdego dnia wykonujemy bardzo proste i przyjemne ćwiczenia przed lustrem. Wystarczy moment po myciu zębów i gotowe!


PLAN TYGODNIA
ĆWICZENIA WSPOMAGAJĄCE PRAWIDŁOWĄ ARTYKULACJĘ

PONIEDZIAŁEK
- parskanie x 15
- kląskanie:
wolno x 15
szybko x 15
- usta zamknięte – dzióbek i szeroki uśmiech x 15
- szerokie otwieranie i zamykanie buzi x 15
- rybka x 15
- kółeczka językiem w buzi x 15
- „mycie” ząbków językiem x 16 (po 8 góra i dół)
- wypychanie języka do prawego i lewego policzka x 16
- stukanie językiem o podniebienie x 15
- „mycie” językiem podniebienia – z przodu głęboko w tył x15


WTOREK
- parskanie x 15
- kląskanie:
wolno x 15
szybko x 15
- usta zamknięte – dzióbek i szeroki uśmiech x 15
- szerokie otwieranie i zamykanie buzi x 15
- rybka x 15
- dotykanie językiem wewnętrznej strony ząbków – naprzemiennie góra – dół x 15
- ruchy językiem góra do podniebienia – dół x 15
- szybkie mówienie la la la do wyczerpania powietrza x 5
- wypychanie języka do tyłu w stronę gardła x 15
- „ taniec” języka po całej jamie ustnej ok 15 sekund


ŚRODA
- parskanie x 15
- kląskanie:
wolno x 15
szybko x 15
- usta zamknięte – dzióbek i szeroki uśmiech x 15
- szerokie otwieranie i zamykanie buzi x 15
- rybka x 15
- kółeczka językiem w buzi x 15
- „mycie” językiem podniebienia – z przodu głęboko w tył x15
- przesadna artykulacja samogłosek [ a, o, e, i, u, y] x5 każda
- syczenie węża – do wyczerpania powietrza x 5



CZWARTEK
- parskanie x 15
- kląskanie:
wolno x 15
szybko x 15
- usta zamknięte – dzióbek i szeroki uśmiech x 15
- szerokie otwieranie i zamykanie buzi x 15
- rybka x 15
- kółeczka językiem w buzi x 15
- „mycie” ząbków językiem x 16 (po 8 góra i dół)
- wypychanie języka do prawego i lewego policzka x 16
- stukanie językiem o podniebienie x 15
- „mycie” językiem podniebienia – z przodu głęboko w tył x15


PIĄTEK
- parskanie x 15
- kląskanie:
wolno x 15
szybko x 15
- usta zamknięte – dzióbek i szeroki uśmiech x 15
- szerokie otwieranie i zamykanie buzi x 15
- rybka x 15
- kółeczka językiem w buzi x 15
- „mycie” językiem podniebienia – z przodu głęboko w tył x15
- przesadna artykulacja samogłosek [ a, o, e, i, u, y] x5 każda
- syczenie węża – do wyczerpania powietrza x 5
- [s] z samogłoskami [sa, so, se, si, su, sy] x10 każda grupa


SOBOTA
- parskanie x 15
- kląskanie:
wolno x 15
szybko x 15
- usta zamknięte – dzióbek i szeroki uśmiech x 15
- szerokie otwieranie i zamykanie buzi x 15
- rybka x 15
- dotykanie językiem wewnętrznej strony ząbków – naprzemiennie góra – dół x 15
- ruchy językiem góra do podniebienia – dół x 15
- szybkie mówienie la la la do wyczerpania powietrza x 5
- wypychanie języka do tyłu w stronę gardła x 15
- [s] z samogłoskami [sa, so, se, si, su, sy] x10 każda grupa



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Gry i zabawy w terapii logopedycznej

Zwykła planszówka może być nieocenionym narzędziem skutecznej terapii logopedycznej? Jak to możliwe? W tym tygodniu zaprezentuję propozycję wykorzystania gier planszowych (i zrobienia własnych), które ćwiczą wiele umiejętności językowych. Wszystkie wypróbowaliśmy na zajęciach. Dzieci mają swoje typy! Najpopularniejsze to: Państwa - miasta dla uczniów starszych, Chińczyk logopedyczny (zasady identyczne jak w tradycyjnej grze, ale pod każdym polem kryje się słówko, które trzeba dobrze powiedzieć - łatwo przerobić w domu starą grę, która zapewne jest już nieco nudna), Słowostworki - co to jest? Już niebawem Wam pokażę! Gra do zrobienia w domu!

Regulamin zajęć logopedycznych

Wielu rodziców pyta. Udostępniam więc regulamin, który każde dziecko będzie miało wklejony do zeszytu podczas pierwszych zajęć. Regulamin zajęć logopedycznych na terenie szkoły Dziecko może zostać zakwalifikowane na zajęcia na podstawie orzeczenia lub opinii PPP, obserwacji wychowawcy/nauczyciela lub badania wstępnego logopedy. Zajęcia odbywają się co tydzień według planu. Dla klas 4 - 7 według potrzeb. Logopeda odbiera dzieci po pierwszym dzwonku przed dyżurką lub ze świetlicy szkolnej. Po zajęciach odprowadza uczniów do wyjścia przy dyżurce, świetlicy lub do klasy na lekcje. Rodzic nie zaprowadza dziecka na zajęcia samodzielnie. W trosce o bezpieczeństwo uczeń nie może sam przebywać na korytarzu czekając na logopedę. Rodzic zakłada dziecku zeszyt formatu A4 i po każdych zajęciach sprawdza adnotacje logopedy potwierdzając je podpisem. Dziecko w domu ćwiczy pod okiem rodzica lub opiekuna zgodnie ze wskazówkami logopedy. W przypadku nieobecności planowanej logopeda po

Wracam po dłuższej przerwie

Dawno mnie nie było, co nie oznacza, że w szkolnym gabinecie logopedycznym nic się nie działo. Wręcz przeciwnie. Każdego dnia odwiedza mnie przynajmniej kilkanaścioro dzieci i razem ćwiczmy prawidłową wymowę, ułożenie warg i języka, oddech i wiele innych rzeczy. Rozwijamy też słownictwo, budujemy zdania i teksty i... dobrze się bawimy. Napiszcie w komentarzach, która zabawa u szkolnego logopedy najbardziej się Wam podoba i dlaczego. Najciekawsze wypowiedzi będą premiowane dodatkowymi pieczątkami w zeszytach:-)