Przejdź do głównej zawartości

Jak wykorzystać zwykłe "planszówki" do ćwiczeń logopedycznych?

SELEDYNOWA SUKNIASŁODKI SEREKSKLEPOWA KASADESKA DO PRASOWANIA
SALON SAMOCHODOWYSAMOTNY SŁOWIKNIEBIESKI RYSUNEKKAPUSTA NA BIGOS
SENNA SOWASPORTOWE SPODNIEWYSŁANY LISTWESOŁY PIESEK
SŁONA SAŁATKASMUTNY SUSEŁBOSA STOPANIEBIESKI DŁUGOPIS
Dzisiaj przepis na "Chińczyka"
Ta gra jest najpopularniejsza w naszym szkolnym gabinecie. Być może w domu mamy takiego zwykłego, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby go nieco odświeżyć w logopedyczny sposób. Jak to zrobić?

1. Potrzebna będzie zwykła plansza do gry w Chińczyka, pionki, kostka, papier, ołówek, flamastry (ogólnie coś do pisania). Materiał wyrazowy można też skopiować i wydrukować, ale jeśli dzieci same napiszą słówka na karteczkach, utrwalą sobie także ich pisownię.

2. Poniżej wybieramy zestaw materiału wyrazowego, który mamy ochotę poćwiczyć. Zapisujemy słówka na karteczkach, wkładamy je do słoja lub odwracamy karteczki biała stroną do góry na stole.

3. Każde przestawienie pionka to powtórzenie słówka, które zawodnik wylosuje. Dopiero wtedy można wykonać ruch. Słówko trzeba oczywiście powiedzieć poprawnie.

4. Młodszym dzieciom można słówko odczytać na głos w taki sposób, aby widziało dokładnie twarz osoby czytającej.

5. Oczywiście zasady możemy dowolnie modyfikować lub ustalać własne.

Powodzenia! Chętnie zobaczę fotki z Waszych rozgrywek. Można je dodawać w komentarzu lub przesłać na adres: violetta.langner@sp2lubon.eu


Materiał wyrazowy dla poszczególnych głosek - dzisiaj głoska S

SUKIENKASAMOCHÓD
SUMSAMOLOT
SUWAKSALA
SÓLSANKI
SYNSAŁATA
SOKSANDAŁY
SOPELSKAKANKA
SOWASMOK
NOSLIS
ATLASLAS
MINUSAUTOBUS
TYGRYSANANAS
PASGRUBAS
KĘSGLOBUS
WŁOSKAKTUS
DŁUGOPISKŁOS
OSAKAPUSTA100 KROTKAPRO 100 KĄT
LASKAMROWISKO100 TAMIA 100
USTAMASKALI 100 PAD 100 PIEŃ
OGNISKOKOSAPI 100 LETRAJ 100 PY
Zasady wymawiania głoski "s"
-usta rozciągnięte,
-zęby dolne i górne blisko siebie,
-język leży, jego czubek dotyka lekko dolnego dziąsła.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Gry i zabawy w terapii logopedycznej

Zwykła planszówka może być nieocenionym narzędziem skutecznej terapii logopedycznej? Jak to możliwe? W tym tygodniu zaprezentuję propozycję wykorzystania gier planszowych (i zrobienia własnych), które ćwiczą wiele umiejętności językowych. Wszystkie wypróbowaliśmy na zajęciach. Dzieci mają swoje typy! Najpopularniejsze to: Państwa - miasta dla uczniów starszych, Chińczyk logopedyczny (zasady identyczne jak w tradycyjnej grze, ale pod każdym polem kryje się słówko, które trzeba dobrze powiedzieć - łatwo przerobić w domu starą grę, która zapewne jest już nieco nudna), Słowostworki - co to jest? Już niebawem Wam pokażę! Gra do zrobienia w domu!

Regulamin zajęć logopedycznych

Wielu rodziców pyta. Udostępniam więc regulamin, który każde dziecko będzie miało wklejony do zeszytu podczas pierwszych zajęć. Regulamin zajęć logopedycznych na terenie szkoły Dziecko może zostać zakwalifikowane na zajęcia na podstawie orzeczenia lub opinii PPP, obserwacji wychowawcy/nauczyciela lub badania wstępnego logopedy. Zajęcia odbywają się co tydzień według planu. Dla klas 4 - 7 według potrzeb. Logopeda odbiera dzieci po pierwszym dzwonku przed dyżurką lub ze świetlicy szkolnej. Po zajęciach odprowadza uczniów do wyjścia przy dyżurce, świetlicy lub do klasy na lekcje. Rodzic nie zaprowadza dziecka na zajęcia samodzielnie. W trosce o bezpieczeństwo uczeń nie może sam przebywać na korytarzu czekając na logopedę. Rodzic zakłada dziecku zeszyt formatu A4 i po każdych zajęciach sprawdza adnotacje logopedy potwierdzając je podpisem. Dziecko w domu ćwiczy pod okiem rodzica lub opiekuna zgodnie ze wskazówkami logopedy. W przypadku nieobecności planowanej logopeda po

Wracam po dłuższej przerwie

Dawno mnie nie było, co nie oznacza, że w szkolnym gabinecie logopedycznym nic się nie działo. Wręcz przeciwnie. Każdego dnia odwiedza mnie przynajmniej kilkanaścioro dzieci i razem ćwiczmy prawidłową wymowę, ułożenie warg i języka, oddech i wiele innych rzeczy. Rozwijamy też słownictwo, budujemy zdania i teksty i... dobrze się bawimy. Napiszcie w komentarzach, która zabawa u szkolnego logopedy najbardziej się Wam podoba i dlaczego. Najciekawsze wypowiedzi będą premiowane dodatkowymi pieczątkami w zeszytach:-)