Przejdź do głównej zawartości

Regulamin zajęć logopedycznych

Wielu rodziców pyta. Udostępniam więc regulamin, który każde dziecko będzie miało wklejony do zeszytu podczas pierwszych zajęć.

Regulamin zajęć logopedycznych na terenie szkoły

  1. Dziecko może zostać zakwalifikowane na zajęcia na podstawie orzeczenia lub opinii PPP, obserwacji wychowawcy/nauczyciela lub badania wstępnego logopedy.
  2. Zajęcia odbywają się co tydzień według planu. Dla klas 4 - 7 według potrzeb.
  3. Logopeda odbiera dzieci po pierwszym dzwonku przed dyżurką lub ze świetlicy szkolnej. Po zajęciach odprowadza uczniów do wyjścia przy dyżurce, świetlicy lub do klasy na lekcje. Rodzic nie zaprowadza dziecka na zajęcia samodzielnie. W trosce o bezpieczeństwo uczeń nie może sam przebywać na korytarzu czekając na logopedę.
  4. Rodzic zakłada dziecku zeszyt formatu A4 i po każdych zajęciach sprawdza adnotacje logopedy potwierdzając je podpisem. Dziecko w domu ćwiczy pod okiem rodzica lub opiekuna zgodnie ze wskazówkami logopedy.
  5. W przypadku nieobecności planowanej logopeda powiadamia o tym rodziców za pośrednictwem dziennika elektronicznego. W przypadku nieobecności nagłej (choroba itd) dzieci zostają odprowadzone do świetlicy szkolnej.
  6. Rodzic usprawiedliwia nieobecność dziecka na zajęciach zgodnie z zapisem w statucie szkoły. W przypadku trzech kolejnych nieobecności na zajęciach (które nie zostały usprawiedliwione, a dziecko było obecne w szkole) logopeda kontaktuje się z rodzicami w tej sprawie. Kolejne nieobecności powodują skreślenie z listy uczniów. Ta sama zasada dotyczy nie stosowania się do zaleceń logopedy.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wymień pięć...

Chcecie się pobawić? Oto idealna zabawa logopedyczna, która sprawi, że będziecie mistrzami słowa! Nie żartuję! Doskonale wiecie, że słownictwo powinno być bogate - to o nas dobrze świadczy. Dlatego przypominam - trening czyni mistrza!  Potrzebne materiały: -arkusz papieru (przynajmniej jeden, potem przekonacie się, że dwadzieścia to za mało, bo gra wciąga), -kredki, mazaki, flamastry, -dobry humor, -godny Ciebie przeciwnik:-) Co trzeba zrobić? Odrysuj swoją dłoń na arkuszu. Jeśli nie potrafisz, skorzystaj z poniższego wzoru (darmowy plik z czeluści internetu). Gra polega na zadawaniu sobie wyzwań typu: Podaj pięć: wiosennych kwiatów, kolorów tęczy, imion na daną literę itd. Osoba, której nie uda się tego zrobić w oznaczonym czasie musi oddać fant, którego potem trzeba wykupić. Możecie też stworzyć własny system punktacji i zasady. Dobrej zabawy! Czekam na fotki z Waszych zmagań ze słownictwem: violetta.langner@sp2lubon.eu

Jak pracować on-line i nie zwariować?

Szkoła przeniosła się do sieci, zajęcia dodatkowe także. Pamiętajmy, że mowa jest umiejętnością, która będzie nam potrzebna zawsze! Jak urozmaicić sobie przeglądanie i robienie kolejnych kart pracy z dzieckiem, kiedy już naprawdę nie ma czasu? Poniżej linki do ciekawych stron i aplikacji logopedycznych. W większości dostęp do nich jest darmowy i nie wymaga rejestracji konta. W zasięgu ręki mamy materiały, które można pobrać jako pliki PDF do samodzielnego wydruku. Są też zabawy interaktywne działające właściwie na każdym komputerze. https://learningapps.org/ https://www.mimowa.pl/ https://domologo.pl/ Zapraszam do wspólnej zabawy!

Ćwiczymy buzię i język

Dzisiaj pierwsza porcja ćwiczeń praktycznych. Kwestią kluczową w terapii logopedycznej jest uzyskanie u dziecka prawidłowego ułożenia warg i języka. Niestety z tym zwykle bywa problem. Dlatego od najmłodszych lat trzeba ćwiczyć język, usta, policzki i oddech. Te wszystkie elementy wpływają na prawidłową wymowę poszczególnych głosek. Nawet jeśli maluch mówi dobrze - warto czasem się pobawić. To zaprocentuje w przyszłości. Dzisiaj ćwiczenia warg: 1 . Wymawianie na przemian „ a-o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie wargi górnej i dolnej. 2. Oddalanie od siebie kącików ust – wymawianie „ iii”. 3. Zbliżanie do siebie kącików ust – wymawianie „ uuu”. 4. Naprzemienne wymawianie „ i – u”. 5. Cmokanie. 6. Parskanie / wprawianie warg w drganie/. 7. Masaż warg zębami ( górnymi dolnej wargi i odwrotnie). 8. Dmuchanie na płomień świecy, na watkę lub piłkę pingpongową. 9. Układanie ust jak przy wymowie samogłosek ustnych, z wyraźną, przesadną artykulacją warg, np. w kolejności: a-i-...