Przejdź do głównej zawartości

Regulamin zajęć logopedycznych

Wielu rodziców pyta. Udostępniam więc regulamin, który każde dziecko będzie miało wklejony do zeszytu podczas pierwszych zajęć.

Regulamin zajęć logopedycznych na terenie szkoły

  1. Dziecko może zostać zakwalifikowane na zajęcia na podstawie orzeczenia lub opinii PPP, obserwacji wychowawcy/nauczyciela lub badania wstępnego logopedy.
  2. Zajęcia odbywają się co tydzień według planu. Dla klas 4 - 7 według potrzeb.
  3. Logopeda odbiera dzieci po pierwszym dzwonku przed dyżurką lub ze świetlicy szkolnej. Po zajęciach odprowadza uczniów do wyjścia przy dyżurce, świetlicy lub do klasy na lekcje. Rodzic nie zaprowadza dziecka na zajęcia samodzielnie. W trosce o bezpieczeństwo uczeń nie może sam przebywać na korytarzu czekając na logopedę.
  4. Rodzic zakłada dziecku zeszyt formatu A4 i po każdych zajęciach sprawdza adnotacje logopedy potwierdzając je podpisem. Dziecko w domu ćwiczy pod okiem rodzica lub opiekuna zgodnie ze wskazówkami logopedy.
  5. W przypadku nieobecności planowanej logopeda powiadamia o tym rodziców za pośrednictwem dziennika elektronicznego. W przypadku nieobecności nagłej (choroba itd) dzieci zostają odprowadzone do świetlicy szkolnej.
  6. Rodzic usprawiedliwia nieobecność dziecka na zajęciach zgodnie z zapisem w statucie szkoły. W przypadku trzech kolejnych nieobecności na zajęciach (które nie zostały usprawiedliwione, a dziecko było obecne w szkole) logopeda kontaktuje się z rodzicami w tej sprawie. Kolejne nieobecności powodują skreślenie z listy uczniów. Ta sama zasada dotyczy nie stosowania się do zaleceń logopedy.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Gry i zabawy w terapii logopedycznej

Zwykła planszówka może być nieocenionym narzędziem skutecznej terapii logopedycznej? Jak to możliwe? W tym tygodniu zaprezentuję propozycję wykorzystania gier planszowych (i zrobienia własnych), które ćwiczą wiele umiejętności językowych. Wszystkie wypróbowaliśmy na zajęciach. Dzieci mają swoje typy! Najpopularniejsze to: Państwa - miasta dla uczniów starszych, Chińczyk logopedyczny (zasady identyczne jak w tradycyjnej grze, ale pod każdym polem kryje się słówko, które trzeba dobrze powiedzieć - łatwo przerobić w domu starą grę, która zapewne jest już nieco nudna), Słowostworki - co to jest? Już niebawem Wam pokażę! Gra do zrobienia w domu!

Barrrrdzo trudna głoska R

Jest to głoska, która pojawia się w rozwoju mowy jako ostatnia, właściwie dopiero po 5 roku życia. Dlatego nie ma sensu nieustanne poprawianie trzylatka, jednak już można go obserwować, bo jeśli nie wymawia głoski L, jest bardzo prawdopodobne, że z R też będą problemy. Najpierw układ buzi i języka: Kluczowe są ruchy wibrujące języka. Aby je wywołać, można wykonywać regularnie ćwiczenia: 1. Uderzanie czubkiem języka w wałek dziąsłowy górny - szybko wymawiamy przy tym zlepek spółgłosek td-td-td. 2 . Kląskanie. 3. Bardzo szybkie powtarzanie sylaby la-la-la (oszukujemy język, jak to mówią dzieci na zajęciach). Materiał wyrazowy: Tutaj układ jest bardzo ważny. Zaczynamy od wyrazów, których R występuje po spółgłoskach T, D, B, P (tron, brama, droga, próg itd). Wymowa R w sylabie otwartej, zwłaszcza na początku nauki jest bardzo trudna. Poniżej przykładowy zestaw wyrazów do zabaw w domu. Pamiętamy, że należy dziecku wytłumaczyć znaczenie danego słowa - podczas zajęć logopedycznych bo