Przejdź do głównej zawartości

Dlaczego oddech jest ważny?

Podczas zajęć w minionym tygodniu klasy pierwsze dowiedziały się dlaczego trzeba swobodnie oddychać, by ładnie mówić. Wykonaliśmy kilka ćwiczeń, które dzieciom bardzo przypadły do gustu - dmuchaliśmy w dmuchajkę i bawiliśmy się pomponami. Oto kilka propozycji do wykonania w domu:

Czego potrzebujemy?
- słomki (takie tradycyjne do napojów),
- kawałki papieru (to w wersji ekonomicznej), pompony, piórka lub piłeczki do ping - ponga,
- wolny stół,
- przynajmniej dwie osoby z dobrym humorem i pomysłami:-)






Oto nasze propozycje:

1. Wyścigi piórek lub piłeczek.
2. Przenoszenie piórek lub kawałków papieru za pomocą słomki z miejsca na miejsce (z jednego talerzyka na drugi). Jeśli dzieci jest kilkoro, można zrobić system pucharowy!
3. Mecz - to pomysł dzieci! Możemy narysować na dużym arkuszu plan boiska do piłki nożnej, zamiast piłki użyć pompona i... dmuchać do bramek. Emocje sportowe gwarantowane!

A teraz obiecany dzieciom konkurs!
Jak jeszcze można się bawić przy użyciu wymienionych rzeczy? Kto podczas najbliższych zajęć pokaże koleżankom i kolegom nowy sposób, otrzyma dwie dodatkowe pieczątki i będzie tym samym bliżej tytułu Mistrza Wymowy w naszej szkole. Dzieci, które nie chodzą na zajęcia, mogą swoje propozycje wpisywać w komentarzach do tego posta (lub zrobią to rodzice). Czekam do 15 października!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Gry i zabawy w terapii logopedycznej

Zwykła planszówka może być nieocenionym narzędziem skutecznej terapii logopedycznej? Jak to możliwe? W tym tygodniu zaprezentuję propozycję wykorzystania gier planszowych (i zrobienia własnych), które ćwiczą wiele umiejętności językowych. Wszystkie wypróbowaliśmy na zajęciach. Dzieci mają swoje typy! Najpopularniejsze to: Państwa - miasta dla uczniów starszych, Chińczyk logopedyczny (zasady identyczne jak w tradycyjnej grze, ale pod każdym polem kryje się słówko, które trzeba dobrze powiedzieć - łatwo przerobić w domu starą grę, która zapewne jest już nieco nudna), Słowostworki - co to jest? Już niebawem Wam pokażę! Gra do zrobienia w domu!

Wracam po dłuższej przerwie

Dawno mnie nie było, co nie oznacza, że w szkolnym gabinecie logopedycznym nic się nie działo. Wręcz przeciwnie. Każdego dnia odwiedza mnie przynajmniej kilkanaścioro dzieci i razem ćwiczmy prawidłową wymowę, ułożenie warg i języka, oddech i wiele innych rzeczy. Rozwijamy też słownictwo, budujemy zdania i teksty i... dobrze się bawimy. Napiszcie w komentarzach, która zabawa u szkolnego logopedy najbardziej się Wam podoba i dlaczego. Najciekawsze wypowiedzi będą premiowane dodatkowymi pieczątkami w zeszytach:-)

Chińczyk - emocje i ćwiczenia logopedyczne!

Wykorzystujemy tutaj tradycyjnego Chińczyka lekko go modyfikując. Ja wykorzystałam grę gotową: Zasady są identyczne, jak w tradycyjnym Chińczyku. Jedyną różnicą jest to, że musimy wprowadzić w środkowego pole tylko dwa pionki - skraca to nieco czas gry i w ten sposób można ją wykorzystać dosłownie w każdej wolnej chwili. Od razu odpowiadam na pytanie, jak do gry "przemycić" treści logopedyczne? W bardzo prosty sposób! W gotowej planszówce mamy w zestawie kartoniki z obrazkami oznaczone na odwrocie gwiazdkami w trzech kolorach (w domu możemy je zrobić samodzielnie). Odpowiadają one gwiazdkom na poszczególnych polach planszy. Te także możemy dorysować sami. Gracz stając na kolejnym polu musi wylosować kartonik z odpowiednim kolorem i odczytać słówko (oczywiście poprawnie). Jeśli powie źle, spotyka go kara. Sami ustalamy, że będzie to cofnięcie się o wylosowaną ilość pól, czy też powrót na start. Udanej zabawy! Wasz logopeda