Przejdź do głównej zawartości

Dlaczego oddech jest ważny?

Podczas zajęć w minionym tygodniu klasy pierwsze dowiedziały się dlaczego trzeba swobodnie oddychać, by ładnie mówić. Wykonaliśmy kilka ćwiczeń, które dzieciom bardzo przypadły do gustu - dmuchaliśmy w dmuchajkę i bawiliśmy się pomponami. Oto kilka propozycji do wykonania w domu:

Czego potrzebujemy?
- słomki (takie tradycyjne do napojów),
- kawałki papieru (to w wersji ekonomicznej), pompony, piórka lub piłeczki do ping - ponga,
- wolny stół,
- przynajmniej dwie osoby z dobrym humorem i pomysłami:-)






Oto nasze propozycje:

1. Wyścigi piórek lub piłeczek.
2. Przenoszenie piórek lub kawałków papieru za pomocą słomki z miejsca na miejsce (z jednego talerzyka na drugi). Jeśli dzieci jest kilkoro, można zrobić system pucharowy!
3. Mecz - to pomysł dzieci! Możemy narysować na dużym arkuszu plan boiska do piłki nożnej, zamiast piłki użyć pompona i... dmuchać do bramek. Emocje sportowe gwarantowane!

A teraz obiecany dzieciom konkurs!
Jak jeszcze można się bawić przy użyciu wymienionych rzeczy? Kto podczas najbliższych zajęć pokaże koleżankom i kolegom nowy sposób, otrzyma dwie dodatkowe pieczątki i będzie tym samym bliżej tytułu Mistrza Wymowy w naszej szkole. Dzieci, które nie chodzą na zajęcia, mogą swoje propozycje wpisywać w komentarzach do tego posta (lub zrobią to rodzice). Czekam do 15 października!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ankieta dla Rodziców

Uprzejmie proszę o wypełnienie ankiety. Państwa opinia będzie dla mnie nieoceniona podczas planowania dalszej pracy.
Z góry dziękuję!

https://goo.gl/forms/WU5aXKvSgVhKEAxl2





Regulamin zajęć logopedycznych

Wielu rodziców pyta. Udostępniam więc regulamin, który każde dziecko będzie miało wklejony do zeszytu podczas pierwszych zajęć.
Regulamin zajęć logopedycznych na terenie szkoły
Dziecko może zostać zakwalifikowane na zajęcia na podstawie orzeczenia lub opinii PPP, obserwacji wychowawcy/nauczyciela lub badania wstępnego logopedy. Zajęcia odbywają się co tydzień według planu. Dla klas 4 - 7 według potrzeb. Logopeda odbiera dzieci po pierwszym dzwonku przed dyżurką lub ze świetlicy szkolnej. Po zajęciach odprowadza uczniów do wyjścia przy dyżurce, świetlicy lub do klasy na lekcje. Rodzic nie zaprowadza dziecka na zajęcia samodzielnie. W trosce o bezpieczeństwo uczeń nie może sam przebywać na korytarzu czekając na logopedę. Rodzic zakłada dziecku zeszyt formatu A4 i po każdych zajęciach sprawdza adnotacje logopedy potwierdzając je podpisem. Dziecko w domu ćwiczy pod okiem rodzica lub opiekuna zgodnie ze wskazówkami logopedy. W przypadku nieobecności planowanej logopeda powiadamia o tym rodziców …

Gry i zabawy w terapii logopedycznej

Zwykła planszówka może być nieocenionym narzędziem skutecznej terapii logopedycznej? Jak to możliwe? W tym tygodniu zaprezentuję propozycję wykorzystania gier planszowych (i zrobienia własnych), które ćwiczą wiele umiejętności językowych. Wszystkie wypróbowaliśmy na zajęciach. Dzieci mają swoje typy! Najpopularniejsze to:
Państwa - miasta dla uczniów starszych,Chińczyk logopedyczny (zasady identyczne jak w tradycyjnej grze, ale pod każdym polem kryje się słówko, które trzeba dobrze powiedzieć - łatwo przerobić w domu starą grę, która zapewne jest już nieco nudna),Słowostworki - co to jest? Już niebawem Wam pokażę! Gra do zrobienia w domu!