Przejdź do głównej zawartości

Dlaczego oddech jest ważny?

Podczas zajęć w minionym tygodniu klasy pierwsze dowiedziały się dlaczego trzeba swobodnie oddychać, by ładnie mówić. Wykonaliśmy kilka ćwiczeń, które dzieciom bardzo przypadły do gustu - dmuchaliśmy w dmuchajkę i bawiliśmy się pomponami. Oto kilka propozycji do wykonania w domu:

Czego potrzebujemy?
- słomki (takie tradycyjne do napojów),
- kawałki papieru (to w wersji ekonomicznej), pompony, piórka lub piłeczki do ping - ponga,
- wolny stół,
- przynajmniej dwie osoby z dobrym humorem i pomysłami:-)






Oto nasze propozycje:

1. Wyścigi piórek lub piłeczek.
2. Przenoszenie piórek lub kawałków papieru za pomocą słomki z miejsca na miejsce (z jednego talerzyka na drugi). Jeśli dzieci jest kilkoro, można zrobić system pucharowy!
3. Mecz - to pomysł dzieci! Możemy narysować na dużym arkuszu plan boiska do piłki nożnej, zamiast piłki użyć pompona i... dmuchać do bramek. Emocje sportowe gwarantowane!

A teraz obiecany dzieciom konkurs!
Jak jeszcze można się bawić przy użyciu wymienionych rzeczy? Kto podczas najbliższych zajęć pokaże koleżankom i kolegom nowy sposób, otrzyma dwie dodatkowe pieczątki i będzie tym samym bliżej tytułu Mistrza Wymowy w naszej szkole. Dzieci, które nie chodzą na zajęcia, mogą swoje propozycje wpisywać w komentarzach do tego posta (lub zrobią to rodzice). Czekam do 15 października!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wymień pięć...

Chcecie się pobawić? Oto idealna zabawa logopedyczna, która sprawi, że będziecie mistrzami słowa! Nie żartuję! Doskonale wiecie, że słownictwo powinno być bogate - to o nas dobrze świadczy. Dlatego przypominam - trening czyni mistrza!  Potrzebne materiały: -arkusz papieru (przynajmniej jeden, potem przekonacie się, że dwadzieścia to za mało, bo gra wciąga), -kredki, mazaki, flamastry, -dobry humor, -godny Ciebie przeciwnik:-) Co trzeba zrobić? Odrysuj swoją dłoń na arkuszu. Jeśli nie potrafisz, skorzystaj z poniższego wzoru (darmowy plik z czeluści internetu). Gra polega na zadawaniu sobie wyzwań typu: Podaj pięć: wiosennych kwiatów, kolorów tęczy, imion na daną literę itd. Osoba, której nie uda się tego zrobić w oznaczonym czasie musi oddać fant, którego potem trzeba wykupić. Możecie też stworzyć własny system punktacji i zasady. Dobrej zabawy! Czekam na fotki z Waszych zmagań ze słownictwem: violetta.langner@sp2lubon.eu

Ćwiczymy buzię i język

Dzisiaj pierwsza porcja ćwiczeń praktycznych. Kwestią kluczową w terapii logopedycznej jest uzyskanie u dziecka prawidłowego ułożenia warg i języka. Niestety z tym zwykle bywa problem. Dlatego od najmłodszych lat trzeba ćwiczyć język, usta, policzki i oddech. Te wszystkie elementy wpływają na prawidłową wymowę poszczególnych głosek. Nawet jeśli maluch mówi dobrze - warto czasem się pobawić. To zaprocentuje w przyszłości. Dzisiaj ćwiczenia warg: 1 . Wymawianie na przemian „ a-o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie wargi górnej i dolnej. 2. Oddalanie od siebie kącików ust – wymawianie „ iii”. 3. Zbliżanie do siebie kącików ust – wymawianie „ uuu”. 4. Naprzemienne wymawianie „ i – u”. 5. Cmokanie. 6. Parskanie / wprawianie warg w drganie/. 7. Masaż warg zębami ( górnymi dolnej wargi i odwrotnie). 8. Dmuchanie na płomień świecy, na watkę lub piłkę pingpongową. 9. Układanie ust jak przy wymowie samogłosek ustnych, z wyraźną, przesadną artykulacją warg, np. w kolejności: a-i-...

Gry i zabawy w terapii logopedycznej

Zwykła planszówka może być nieocenionym narzędziem skutecznej terapii logopedycznej? Jak to możliwe? W tym tygodniu zaprezentuję propozycję wykorzystania gier planszowych (i zrobienia własnych), które ćwiczą wiele umiejętności językowych. Wszystkie wypróbowaliśmy na zajęciach. Dzieci mają swoje typy! Najpopularniejsze to: Państwa - miasta dla uczniów starszych, Chińczyk logopedyczny (zasady identyczne jak w tradycyjnej grze, ale pod każdym polem kryje się słówko, które trzeba dobrze powiedzieć - łatwo przerobić w domu starą grę, która zapewne jest już nieco nudna), Słowostworki - co to jest? Już niebawem Wam pokażę! Gra do zrobienia w domu!