Przejdź do głównej zawartości

Dlaczego oddech jest ważny?

Podczas zajęć w minionym tygodniu klasy pierwsze dowiedziały się dlaczego trzeba swobodnie oddychać, by ładnie mówić. Wykonaliśmy kilka ćwiczeń, które dzieciom bardzo przypadły do gustu - dmuchaliśmy w dmuchajkę i bawiliśmy się pomponami. Oto kilka propozycji do wykonania w domu:

Czego potrzebujemy?
- słomki (takie tradycyjne do napojów),
- kawałki papieru (to w wersji ekonomicznej), pompony, piórka lub piłeczki do ping - ponga,
- wolny stół,
- przynajmniej dwie osoby z dobrym humorem i pomysłami:-)






Oto nasze propozycje:

1. Wyścigi piórek lub piłeczek.
2. Przenoszenie piórek lub kawałków papieru za pomocą słomki z miejsca na miejsce (z jednego talerzyka na drugi). Jeśli dzieci jest kilkoro, można zrobić system pucharowy!
3. Mecz - to pomysł dzieci! Możemy narysować na dużym arkuszu plan boiska do piłki nożnej, zamiast piłki użyć pompona i... dmuchać do bramek. Emocje sportowe gwarantowane!

A teraz obiecany dzieciom konkurs!
Jak jeszcze można się bawić przy użyciu wymienionych rzeczy? Kto podczas najbliższych zajęć pokaże koleżankom i kolegom nowy sposób, otrzyma dwie dodatkowe pieczątki i będzie tym samym bliżej tytułu Mistrza Wymowy w naszej szkole. Dzieci, które nie chodzą na zajęcia, mogą swoje propozycje wpisywać w komentarzach do tego posta (lub zrobią to rodzice). Czekam do 15 października!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ćwiczymy buzię i język

Dzisiaj pierwsza porcja ćwiczeń praktycznych. Kwestią kluczową w terapii logopedycznej jest uzyskanie u dziecka prawidłowego ułożenia warg i języka. Niestety z tym zwykle bywa problem. Dlatego od najmłodszych lat trzeba ćwiczyć język, usta, policzki i oddech. Te wszystkie elementy wpływają na prawidłową wymowę poszczególnych głosek. Nawet jeśli maluch mówi dobrze - warto czasem się pobawić. To zaprocentuje w przyszłości. Dzisiaj ćwiczenia warg: 1 . Wymawianie na przemian „ a-o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie wargi górnej i dolnej. 2. Oddalanie od siebie kącików ust – wymawianie „ iii”. 3. Zbliżanie do siebie kącików ust – wymawianie „ uuu”. 4. Naprzemienne wymawianie „ i – u”. 5. Cmokanie. 6. Parskanie / wprawianie warg w drganie/. 7. Masaż warg zębami ( górnymi dolnej wargi i odwrotnie). 8. Dmuchanie na płomień świecy, na watkę lub piłkę pingpongową. 9. Układanie ust jak przy wymowie samogłosek ustnych, z wyraźną, przesadną artykulacją warg, np. w kolejności: a-i-

Jak pracować on-line i nie zwariować?

Szkoła przeniosła się do sieci, zajęcia dodatkowe także. Pamiętajmy, że mowa jest umiejętnością, która będzie nam potrzebna zawsze! Jak urozmaicić sobie przeglądanie i robienie kolejnych kart pracy z dzieckiem, kiedy już naprawdę nie ma czasu? Poniżej linki do ciekawych stron i aplikacji logopedycznych. W większości dostęp do nich jest darmowy i nie wymaga rejestracji konta. W zasięgu ręki mamy materiały, które można pobrać jako pliki PDF do samodzielnego wydruku. Są też zabawy interaktywne działające właściwie na każdym komputerze. https://learningapps.org/ https://www.mimowa.pl/ https://domologo.pl/ Zapraszam do wspólnej zabawy!

Wiatraczek? Tak, to bardzo proste!

Ćwiczenia oddechowe mogą być niesamowitą frajdą! Tym bardziej, że pomoce dziecko może zrobić samo. Przypominam tutaj wiatraczki, które robiliśmy na zajęciach. Przypomnijcie sobie, zaproście do zabawy rodziców i rodzeństwo. W komentarzach do postu możecie wstawiać zdjęcia swoich wiatraczków. Co będzie potrzebne? -gruby papier (bristol, wizytówkowy), -pinezka typu "beczka", -szpatułka lub patyczek (na tyle grupy, by można było wbić szpilkę), Poza tym trochę wyobraźni i ... gotowe!