Tylko regularne ćwiczenia mogą zniwelować dysfunkcje mowy u dziecka. Tymczasem tak wielu z nas ma ogromny problem z wyegzekwowaniem ich u swoich dzieci. Ja także! Tym razem jednak sytuacja jest wyjątkowa - ćwiczymy zdalnie. Dlatego motywację uzyskać znacznie trudniej. Nie jest to jednak niemożliwe!
Kilka informacji, które sprawią, że ćwiczenia głosek przestaną "gryźć":-)
1. Regularne ćwiczenia nie oznaczają morderczych, godzinnych powtórek! Wystarczy 10 - 15 minut podczas wspólnej zabawy, gotowania czy spaceru.
2. Materiał wyrazowy podany przez logopedę jest jedynie przykładowy. Możemy wymyślać słówka według podanego klucza - np. rozpoczynające się na głoskę "cz".
3. Nie karcimy dziecka, nie poprawiamy! A w żadnym wypadku nie robimy tego przy świadkach! Podajemy jedynie poprawny wzorzec i staramy się, aby dziecko widziało naszą twarz.
4. Nagradzamy! Poniżej podaję przykładową tablicę motywacyjną. Można wydrukować, można stworzyć swoją. Ważne, aby ustalić nagrodę, choćby symboliczną:-)
Powodzenia!
Kilka informacji, które sprawią, że ćwiczenia głosek przestaną "gryźć":-)
1. Regularne ćwiczenia nie oznaczają morderczych, godzinnych powtórek! Wystarczy 10 - 15 minut podczas wspólnej zabawy, gotowania czy spaceru.
2. Materiał wyrazowy podany przez logopedę jest jedynie przykładowy. Możemy wymyślać słówka według podanego klucza - np. rozpoczynające się na głoskę "cz".
3. Nie karcimy dziecka, nie poprawiamy! A w żadnym wypadku nie robimy tego przy świadkach! Podajemy jedynie poprawny wzorzec i staramy się, aby dziecko widziało naszą twarz.
4. Nagradzamy! Poniżej podaję przykładową tablicę motywacyjną. Można wydrukować, można stworzyć swoją. Ważne, aby ustalić nagrodę, choćby symboliczną:-)
Powodzenia!
Komentarze
Prześlij komentarz