Przejdź do głównej zawartości

Chińczyk - emocje i ćwiczenia logopedyczne!

Wykorzystujemy tutaj tradycyjnego Chińczyka lekko go modyfikując. Ja wykorzystałam grę gotową:


Zasady są identyczne, jak w tradycyjnym Chińczyku. Jedyną różnicą jest to, że musimy wprowadzić w środkowego pole tylko dwa pionki - skraca to nieco czas gry i w ten sposób można ją wykorzystać dosłownie w każdej wolnej chwili. Od razu odpowiadam na pytanie, jak do gry "przemycić" treści logopedyczne? W bardzo prosty sposób! W gotowej planszówce mamy w zestawie kartoniki z obrazkami oznaczone na odwrocie gwiazdkami w trzech kolorach (w domu możemy je zrobić samodzielnie). Odpowiadają one gwiazdkom na poszczególnych polach planszy. Te także możemy dorysować sami.


Gracz stając na kolejnym polu musi wylosować kartonik z odpowiednim kolorem i odczytać słówko (oczywiście poprawnie). Jeśli powie źle, spotyka go kara. Sami ustalamy, że będzie to cofnięcie się o wylosowaną ilość pól, czy też powrót na start.
Udanej zabawy!
Wasz logopeda

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ćwiczymy buzię i język

Dzisiaj pierwsza porcja ćwiczeń praktycznych. Kwestią kluczową w terapii logopedycznej jest uzyskanie u dziecka prawidłowego ułożenia warg i języka. Niestety z tym zwykle bywa problem. Dlatego od najmłodszych lat trzeba ćwiczyć język, usta, policzki i oddech. Te wszystkie elementy wpływają na prawidłową wymowę poszczególnych głosek. Nawet jeśli maluch mówi dobrze - warto czasem się pobawić. To zaprocentuje w przyszłości. Dzisiaj ćwiczenia warg: 1 . Wymawianie na przemian „ a-o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie wargi górnej i dolnej. 2. Oddalanie od siebie kącików ust – wymawianie „ iii”. 3. Zbliżanie do siebie kącików ust – wymawianie „ uuu”. 4. Naprzemienne wymawianie „ i – u”. 5. Cmokanie. 6. Parskanie / wprawianie warg w drganie/. 7. Masaż warg zębami ( górnymi dolnej wargi i odwrotnie). 8. Dmuchanie na płomień świecy, na watkę lub piłkę pingpongową. 9. Układanie ust jak przy wymowie samogłosek ustnych, z wyraźną, przesadną artykulacją warg, np. w kolejności: a-i-

Jak pracować on-line i nie zwariować?

Szkoła przeniosła się do sieci, zajęcia dodatkowe także. Pamiętajmy, że mowa jest umiejętnością, która będzie nam potrzebna zawsze! Jak urozmaicić sobie przeglądanie i robienie kolejnych kart pracy z dzieckiem, kiedy już naprawdę nie ma czasu? Poniżej linki do ciekawych stron i aplikacji logopedycznych. W większości dostęp do nich jest darmowy i nie wymaga rejestracji konta. W zasięgu ręki mamy materiały, które można pobrać jako pliki PDF do samodzielnego wydruku. Są też zabawy interaktywne działające właściwie na każdym komputerze. https://learningapps.org/ https://www.mimowa.pl/ https://domologo.pl/ Zapraszam do wspólnej zabawy!

Wiatraczek? Tak, to bardzo proste!

Ćwiczenia oddechowe mogą być niesamowitą frajdą! Tym bardziej, że pomoce dziecko może zrobić samo. Przypominam tutaj wiatraczki, które robiliśmy na zajęciach. Przypomnijcie sobie, zaproście do zabawy rodziców i rodzeństwo. W komentarzach do postu możecie wstawiać zdjęcia swoich wiatraczków. Co będzie potrzebne? -gruby papier (bristol, wizytówkowy), -pinezka typu "beczka", -szpatułka lub patyczek (na tyle grupy, by można było wbić szpilkę), Poza tym trochę wyobraźni i ... gotowe!