Przejdź do głównej zawartości

Dzisiaj przypomnimy sobie głoskę "sz"

Wczoraj przy okazji rozważań nad grą w "Chińczyka" przypomnieliśmy sobie głoskę "s". Dzisiaj głoska, którą wymawia się dokładnie odwrotnie - jak twierdzą stali bywalcy szkolnego gabinetu - czyli "sz". Materiał wyrazowy możecie wykorzystać w grze lub powtarzać go sobie dla utrwalenia. Możecie też oczywiście ułożyć zasady własnej gry, w która chętnie z Wami zagram po powrocie do szkoły!

Głoska SZ
 Jak wygląda buzia?

Co dzieje się z językiem i ustami? 


Gotowi? No to powtarzamy słówka!

SZUFLADASZEF
SZUFELKASZELKI
SZUKASZAMPON
SZUMISZOPA
SZAFASZYJA
SZALIKSZYNY
SZATNIASZYBA
SZACHYSZYNKA
MYSZKALOSZ
KOSZPIÓROPUSZ
ŁUKASZPLUSZ
RATUSZBUSZ
KAPELUSZBAMBOSZ
AFISZKLOSZ
PISZGULASZ
TUSZGROSZ
SZASZŁYKSZYBSZYSZARA SZAFAPODUSZKA W KWIATUSZKI
SZYSZKASZERSZEŃSZYBKI SZYMEKPIELUSZKA MALUSZKA
SZYNSZYLASZKLANA SZYBANASZ WUJASZEKPUSZKA GROSZKU
SZERSZYSZKOLNA SZATNIAPYSZNY GULASZSZEROKI SZALIK
W KOSZU POD SZAFĄ MIESZKA SZARA MYSZKA.
TOMASZ I SZYMON GRAJĄ W KOSZA POD SZKOŁĄ.
DO SZUFLADY DAM: SZACHY, MUSZLE I KŁĘBUSZEK SZNURKA.
NA WIESZAKACH W SZKOLNEJ SZATNI WISZĄ WORKI I SZALIKI.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ćwiczymy buzię i język

Dzisiaj pierwsza porcja ćwiczeń praktycznych. Kwestią kluczową w terapii logopedycznej jest uzyskanie u dziecka prawidłowego ułożenia warg i języka. Niestety z tym zwykle bywa problem. Dlatego od najmłodszych lat trzeba ćwiczyć język, usta, policzki i oddech. Te wszystkie elementy wpływają na prawidłową wymowę poszczególnych głosek. Nawet jeśli maluch mówi dobrze - warto czasem się pobawić. To zaprocentuje w przyszłości. Dzisiaj ćwiczenia warg: 1 . Wymawianie na przemian „ a-o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie wargi górnej i dolnej. 2. Oddalanie od siebie kącików ust – wymawianie „ iii”. 3. Zbliżanie do siebie kącików ust – wymawianie „ uuu”. 4. Naprzemienne wymawianie „ i – u”. 5. Cmokanie. 6. Parskanie / wprawianie warg w drganie/. 7. Masaż warg zębami ( górnymi dolnej wargi i odwrotnie). 8. Dmuchanie na płomień świecy, na watkę lub piłkę pingpongową. 9. Układanie ust jak przy wymowie samogłosek ustnych, z wyraźną, przesadną artykulacją warg, np. w kolejności: a-i-

Jak pracować on-line i nie zwariować?

Szkoła przeniosła się do sieci, zajęcia dodatkowe także. Pamiętajmy, że mowa jest umiejętnością, która będzie nam potrzebna zawsze! Jak urozmaicić sobie przeglądanie i robienie kolejnych kart pracy z dzieckiem, kiedy już naprawdę nie ma czasu? Poniżej linki do ciekawych stron i aplikacji logopedycznych. W większości dostęp do nich jest darmowy i nie wymaga rejestracji konta. W zasięgu ręki mamy materiały, które można pobrać jako pliki PDF do samodzielnego wydruku. Są też zabawy interaktywne działające właściwie na każdym komputerze. https://learningapps.org/ https://www.mimowa.pl/ https://domologo.pl/ Zapraszam do wspólnej zabawy!

Wiatraczek? Tak, to bardzo proste!

Ćwiczenia oddechowe mogą być niesamowitą frajdą! Tym bardziej, że pomoce dziecko może zrobić samo. Przypominam tutaj wiatraczki, które robiliśmy na zajęciach. Przypomnijcie sobie, zaproście do zabawy rodziców i rodzeństwo. W komentarzach do postu możecie wstawiać zdjęcia swoich wiatraczków. Co będzie potrzebne? -gruby papier (bristol, wizytówkowy), -pinezka typu "beczka", -szpatułka lub patyczek (na tyle grupy, by można było wbić szpilkę), Poza tym trochę wyobraźni i ... gotowe!