Przejdź do głównej zawartości

Gry i zabawy w terapii logopedycznej

Zwykła planszówka może być nieocenionym narzędziem skutecznej terapii logopedycznej? Jak to możliwe? W tym tygodniu zaprezentuję propozycję wykorzystania gier planszowych (i zrobienia własnych), które ćwiczą wiele umiejętności językowych. Wszystkie wypróbowaliśmy na zajęciach. Dzieci mają swoje typy! Najpopularniejsze to:
  • Państwa - miasta dla uczniów starszych,
  • Chińczyk logopedyczny (zasady identyczne jak w tradycyjnej grze, ale pod każdym polem kryje się słówko, które trzeba dobrze powiedzieć - łatwo przerobić w domu starą grę, która zapewne jest już nieco nudna),
  • Słowostworki - co to jest? Już niebawem Wam pokażę! Gra do zrobienia w domu!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Witam w szkolnym gabinecie logopedycznym:-)

Szkolny gabinet logopedyczny już pracuje. Uczniowie klas 1 - 3 maja za sobą pierwsze spotkanie z logopedą. Zapraszam też Rodziców - za pomocą tego bloga będę informowała o moich działaniach i zamieszczała wskazówki do pracy z dziećmi. Zapraszam też Rodziców uczniów, którzy na stałe nie uczęszczają na moje zajęcia - każdy przecież może od czasu do czasu poćwiczyć wymowę:-)

 Gabinet jest wyposażony w mnóstwo programów i gier logopedycznych - o tym już za kilka dni.
 Zawsze dbam o to, aby było kolorowo i wesoło.

Lustro zachęci do robienia minek:-)








Zapraszamy wszystkie dzieci na start w biegu o mistrza wymowy:-)
Wasz logopeda
Violetta Langner

Byliśmy u logopedy:-)

Wszyscy uczniowie klas 1 - 3 miały okazję rozmawiać z logopedą. Podczas tego krótkiego spotkania pograliśmy w grę edukacyjną i kolorowaliśmy olbrzymia kolorowankę, która niedługo ozdobi nasz gabinet. Z niektórymi uczniami będziemy spotykać się nieco częściej:-)



Regulamin zajęć logopedycznych

Wielu rodziców pyta. Udostępniam więc regulamin, który każde dziecko będzie miało wklejony do zeszytu podczas pierwszych zajęć.
Regulamin zajęć logopedycznych na terenie szkoły
Dziecko może zostać zakwalifikowane na zajęcia na podstawie orzeczenia lub opinii PPP, obserwacji wychowawcy/nauczyciela lub badania wstępnego logopedy. Zajęcia odbywają się co tydzień według planu. Dla klas 4 - 7 według potrzeb. Logopeda odbiera dzieci po pierwszym dzwonku przed dyżurką lub ze świetlicy szkolnej. Po zajęciach odprowadza uczniów do wyjścia przy dyżurce, świetlicy lub do klasy na lekcje. Rodzic nie zaprowadza dziecka na zajęcia samodzielnie. W trosce o bezpieczeństwo uczeń nie może sam przebywać na korytarzu czekając na logopedę. Rodzic zakłada dziecku zeszyt formatu A4 i po każdych zajęciach sprawdza adnotacje logopedy potwierdzając je podpisem. Dziecko w domu ćwiczy pod okiem rodzica lub opiekuna zgodnie ze wskazówkami logopedy. W przypadku nieobecności planowanej logopeda powiadamia o tym rodziców …