Przejdź do głównej zawartości

Wiatraczek? Tak, to bardzo proste!

Ćwiczenia oddechowe mogą być niesamowitą frajdą! Tym bardziej, że pomoce dziecko może zrobić samo. Przypominam tutaj wiatraczki, które robiliśmy na zajęciach. Przypomnijcie sobie, zaproście do zabawy rodziców i rodzeństwo. W komentarzach do postu możecie wstawiać zdjęcia swoich wiatraczków.

Co będzie potrzebne?
-gruby papier (bristol, wizytówkowy),
-pinezka typu "beczka",
-szpatułka lub patyczek (na tyle grupy, by można było wbić szpilkę),
Poza tym trochę wyobraźni i ... gotowe!



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wymień pięć...

Chcecie się pobawić? Oto idealna zabawa logopedyczna, która sprawi, że będziecie mistrzami słowa! Nie żartuję! Doskonale wiecie, że słownictwo powinno być bogate - to o nas dobrze świadczy. Dlatego przypominam - trening czyni mistrza!  Potrzebne materiały: -arkusz papieru (przynajmniej jeden, potem przekonacie się, że dwadzieścia to za mało, bo gra wciąga), -kredki, mazaki, flamastry, -dobry humor, -godny Ciebie przeciwnik:-) Co trzeba zrobić? Odrysuj swoją dłoń na arkuszu. Jeśli nie potrafisz, skorzystaj z poniższego wzoru (darmowy plik z czeluści internetu). Gra polega na zadawaniu sobie wyzwań typu: Podaj pięć: wiosennych kwiatów, kolorów tęczy, imion na daną literę itd. Osoba, której nie uda się tego zrobić w oznaczonym czasie musi oddać fant, którego potem trzeba wykupić. Możecie też stworzyć własny system punktacji i zasady. Dobrej zabawy! Czekam na fotki z Waszych zmagań ze słownictwem: violetta.langner@sp2lubon.eu

Ćwiczymy buzię i język

Dzisiaj pierwsza porcja ćwiczeń praktycznych. Kwestią kluczową w terapii logopedycznej jest uzyskanie u dziecka prawidłowego ułożenia warg i języka. Niestety z tym zwykle bywa problem. Dlatego od najmłodszych lat trzeba ćwiczyć język, usta, policzki i oddech. Te wszystkie elementy wpływają na prawidłową wymowę poszczególnych głosek. Nawet jeśli maluch mówi dobrze - warto czasem się pobawić. To zaprocentuje w przyszłości. Dzisiaj ćwiczenia warg: 1 . Wymawianie na przemian „ a-o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie wargi górnej i dolnej. 2. Oddalanie od siebie kącików ust – wymawianie „ iii”. 3. Zbliżanie do siebie kącików ust – wymawianie „ uuu”. 4. Naprzemienne wymawianie „ i – u”. 5. Cmokanie. 6. Parskanie / wprawianie warg w drganie/. 7. Masaż warg zębami ( górnymi dolnej wargi i odwrotnie). 8. Dmuchanie na płomień świecy, na watkę lub piłkę pingpongową. 9. Układanie ust jak przy wymowie samogłosek ustnych, z wyraźną, przesadną artykulacją warg, np. w kolejności: a-i-...

Gry i zabawy w terapii logopedycznej

Zwykła planszówka może być nieocenionym narzędziem skutecznej terapii logopedycznej? Jak to możliwe? W tym tygodniu zaprezentuję propozycję wykorzystania gier planszowych (i zrobienia własnych), które ćwiczą wiele umiejętności językowych. Wszystkie wypróbowaliśmy na zajęciach. Dzieci mają swoje typy! Najpopularniejsze to: Państwa - miasta dla uczniów starszych, Chińczyk logopedyczny (zasady identyczne jak w tradycyjnej grze, ale pod każdym polem kryje się słówko, które trzeba dobrze powiedzieć - łatwo przerobić w domu starą grę, która zapewne jest już nieco nudna), Słowostworki - co to jest? Już niebawem Wam pokażę! Gra do zrobienia w domu!